Direktlänk till inlägg 4 maj 2008

Ny vecka, nya tag!

Av Karin - 4 maj 2008 21:12

Ja så var det snart måndag igen..

Hoppas ni alla haft en härlig helg och att valborg/1 maj vart trevligt!!

Jag själv har jobbat faktiskt..blev en lång körare med det gick fint ändå...


I onsdags så åkte jag o lilleman upp till delsjön för att träffa therese och twix...vi gick en härlig promenad i solen och stannade för att träna lite och även fika!!!

Jag och Diesel måste förbättra våran kontakt med varann när det kommer förbi passerande hundar för han springer ju alltid fram för att hälsa och leka när det kommer någon...då är matte inte det minsta intressant!!!

Det är så mycket jag behöver träna med honom så jag blir alldeles snurrig...försöker öva något varje dag...önskar man vore en exemplarisk matte med en exemplarisk hund =)

I alla fall under promenadens gång så badade twix och diesel i minsta och även största lerpöl...lr ja twix badade mest tassarna medans diesel bada hela sig typ....mmmm mysigt!!!

Blev inga simtag för han men det var på god väg...kanske måste bli lite varmare i vattnet först =)


På torsdagen så mådde lilleman i alla fall inte alls bra och vi befarade vattensvans som jag fick lära mig att det heter...(TACK anna för att jag alltid kan ringa dig...det känns tryggt)!!!

Hans lilla vanligtvis glada svans bara hängde ner och han var allmänt pipig så det var jätte synd om våran lilla prins..

Han har mest fått ta d lugnt nu nåra dar men svansen är glad igen och han verkar inte ha ont allas...nu är det istället hans ena öga som rinner och är rött...får försöka skölja d o se om d blir bättre imon..annars blir det farbror doktorn!!!!


Ja denna veckan är som vanligt en fartfylld vecka...på tisdag fyller jag år och på torsdag kommer husfirman och börjar med grunden.*spännande*!!!!!


Ha en kalas härlig vecka allihop!!

//K&D

 
 
4cockerspaniel

4cockerspaniel

5 maj 2008 09:35

Hejsan !! Nu ett tag sedan tittade in här !! Och måste börja med att säga grattis i förskott ;-) Ja det ser ut att bli en fartfylld vecka för er !! kramar kramar från cockerarna uppe i norr och deras matte !

http://www.4cockerspaniel.dinstudio.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

13 maj 2008 13:35

Nämän... GRATTIS! till matte får vi ju säga i dag!
Vattensvans det var ett nytt begrepp...är det en sjukdom eller vad....???
Cavvetjejerna med matte

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ehlin

Ehlin

13 maj 2008 18:01

Tack för grattiset! :) Vi är jättestolta och glada över lilla Tilda. Nämen stackars lilla Diesel som fick vattensvans.. Inte alls roligt, och speciellt inte för en ras där svansen går dygnet runt! ;)

Tilda hälsar tillbaka med en nospuss till lilla Diesel.
Kram från Ehlin och Tilda

http://www.ehlin-hundarna.dinstudio.se

 
Sigge

Sigge

13 maj 2008 18:26

Hittade hit via Cavvetjejerna.
Vattensvans har jag haft antyden till en gång. Men det var borta på en dag.
Jag badar så fort det finns öppet vatten även bland isflak. Fast nu jobbar jag hårt som svamphund.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Nicole & Casper

Nicole & Casper

13 maj 2008 21:02

Hej på er. :-) Visst är det så, dagarna rinner verkligen iväg! Förstår inte vart tiden tar vägen? Oj , gud vad roligt med husbygge. Vart är det ni bygger hus? Förstår att det tar upp mycket tid. :-) Ja här väntar vi valp. VAD VI LÄNGTAR! Hihi. Visst hade det vart trevligt och ses. :-) Äntligen är sommaren snart här, det innebär kanske liiite mer tid? Förhoppningsvis! Ha det gott! Kram från oss.

http://www.freewebs.com/cockercasper

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

14 september 2008 10:48

Vi undrar sååå vart du tagit vägen?
Cavvetjejerna med matte

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 17 september 2008 21:07

Oj vad det var länge sen vi skrev här nu.....*skäms på mig*...   Hela sommaren har sprungit förbi oss med storm steg, har ju haft en kanon sommar iår som man absolut inte får klaga över. Känns som att det inte hänt något nytt alls sen sist men det  h...

Av Karin - 29 april 2008 22:40

  Tror minsann att våren här, lr jag vet att den e d!!! För när björkarna slår ut då vet man att d e vår =) Dessa dagarna har varit super sköna ju, visst d har blåst väldigt mycket men vindarna har vart varma o sköna ju...SUPER HÄRLIGT!!   Husbygget ...

Av Karin - 24 april 2008 20:50

Hej alla glada....   Fyyyyyyy va länge sen jag skrev här inne, d va värst!!! Har nästan gått en månad nu och jag sitter o funderar på vad som har hänt under denna tiden...antagligen inte så mkt eftersom att jag inte uppdaterat =)   Har inte varit myc...

SOL

Av Karin - 29 mars 2008 18:03

Ja vart har solen tagit vägen???? Gjorde iof inget att det regnade idag för min del, vill bara ha bort snön...HELT onödigt att den kom enligt min åskit!!!   Var länge sen jag uppdaterade här insåg jag....har vart mycket som vanligt..(dålig ursäkt).. ...

Av Karin - 17 mars 2008 21:12

Ja d e jag matte karin som har varit en sjukling i flera dagar nu, usch o fy vad tråkit d har varit!!! Legat från onsdag kväll och ända till lördag i magsjuka OCH förkylning, har varit helt slut!!! Men nu får vi hoppas att vi haft vårt och att man hå...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards