Direktlänk till inlägg 24 februari 2008

Stolt matte!!

Av Karin - 24 februari 2008 17:30

Idag denna underbara söndag har jag och lilleman varit ute i skogen hela dagen för idag var det dags för det praktiska på våran spår kurs.

Jag var lite orolig över hur han skulle bete sig med 5 andra hundar me då han har en tendens att bli stressig i grupp, men det gick över förväntan!

Han var ju inte helt lugn som jag vill ha honom men han skötte sig helt ok.


Vi började med att gå ut i skogen där vi band hundarna och gick igenom lite hur man lägger spåren och vad man skall tänka på, sen fick vi klövar och blod så vi kunde lägga ett lite kortare spår för att testa och se hur hundarna skötte sig.

Sedan var d dags för de lite längre spåren, det e väldigt roligt att lägga spår men också väldigt klurigt med vinklar och hur man vill forma spåret.


Jag är i alla fall sååååå glad och stolt för jag har haft en totalt fokuserad hund idag, han var dock väldigt ivrig kanske lite för ivrig.

Men han gick rätt igenom båda spåren rakt i dom med nosen i backen.

Första spåret drog han på ordentligt så att jag nästan fick bromsa honom, men andra spåret kändes lite bättre för då var han nog lite tröttare också.


Efter lite mer än 4 timmar i skogen så är vi båda helt slut men mycket nöjda med vad dagen givit oss. Har ju gått några spår med Anna Johansson tidigare och det är ju jätte roligt, men jag har aldrig lagt några spår själv innan så nu är det ÄNNU mer roligt när jag vet hur man gör.

Deg här är jätte bra för mig och Diesel, viktigt att göra lite roliga saker tillsammans.


Nu ska jag snart iväg o gympa en stund också då det e söndag, ska bli skönt fastän jag e super trött redan =)


Hoppas ni alla andra har haft en lika bra söndag som jag o Diesel har haft.


//Karin & Diesel

 
 
Molly & Moa

Molly & Moa

24 februari 2008 18:26

Låter spännande med blodspår. Det har vi aldrig provat. Antar att du har en väldigt trött Diesel nu, efter alla dessa begivenheter idag. Han lär väl inte röra en fena resten av kvällen. Imponerande att du själv orkar med ett träningspass efter denna dag.
Tassar från Cavvetjejerna + Matte

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

therese och busarna

24 februari 2008 21:24

hej lilla gumman gud va kul att det gick så bra.. viste vi, ni e så himla duktiga... ni e ett team... hoppas att det gick bra på gympan oxå.. kram kram

 
Ingen bild

malte o snoken med matte

25 februari 2008 13:38

hej, hitta hit via cavveflickornas blogg!! Å vilken sötpropp vi hitta här! Ett sånt fint radarpar på presentationsbilden!/hälsar malte o snoken med matte

 
Ingen bild

malte o snoken

26 februari 2008 09:39

å va glada vi blev att du svara!
varma tassar malte o snoken

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 17 september 2008 21:07

Oj vad det var länge sen vi skrev här nu.....*skäms på mig*...   Hela sommaren har sprungit förbi oss med storm steg, har ju haft en kanon sommar iår som man absolut inte får klaga över. Känns som att det inte hänt något nytt alls sen sist men det  h...

Av Karin - 4 maj 2008 21:12

Ja så var det snart måndag igen.. Hoppas ni alla haft en härlig helg och att valborg/1 maj vart trevligt!! Jag själv har jobbat faktiskt..blev en lång körare med det gick fint ändå...   I onsdags så åkte jag o lilleman upp till delsjön för att träffa...

Av Karin - 29 april 2008 22:40

  Tror minsann att våren här, lr jag vet att den e d!!! För när björkarna slår ut då vet man att d e vår =) Dessa dagarna har varit super sköna ju, visst d har blåst väldigt mycket men vindarna har vart varma o sköna ju...SUPER HÄRLIGT!!   Husbygget ...

Av Karin - 24 april 2008 20:50

Hej alla glada....   Fyyyyyyy va länge sen jag skrev här inne, d va värst!!! Har nästan gått en månad nu och jag sitter o funderar på vad som har hänt under denna tiden...antagligen inte så mkt eftersom att jag inte uppdaterat =)   Har inte varit myc...

SOL

Av Karin - 29 mars 2008 18:03

Ja vart har solen tagit vägen???? Gjorde iof inget att det regnade idag för min del, vill bara ha bort snön...HELT onödigt att den kom enligt min åskit!!!   Var länge sen jag uppdaterade här insåg jag....har vart mycket som vanligt..(dålig ursäkt).. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards