Direktlänk till inlägg 21 februari 2008

Snart helg igen!!

Av Karin - 21 februari 2008 22:13


Torsdag kväll o denna veckan e snart slut också då!!!


I onsdags var jag och lilleman upp hos Anna Johansson (kennel Seapower) i Ucklum, där jag fick MYCKET hjälp me Diesels frisyr!

Klippte han riktigt rejält nu då vi e mkt i skogen och väldigt trötta på alla dessa pinnar som fastnar =), vet att jag har en cocker men just nu så mår vi alla bäst av att han e lite mer kortklippt!

Tack Anna för den snygga klippningen och tack för att du ALLTID är så snäll o ställer upp, du e en ängel!!!!


Idag har jag och fidde varit och skrivit på lite papper inför vårat kommande husbygge, det är så väldigt intressant de här me byggtermer o fackspråk.

Jag fatta knappt hälften av allt han gick igenom med oss, sitter mest som ett ? och kommer med någon dum fråga in emellan.

Rena rama kinesiskan i mina vacka öron..haha


På söndag ska jag och Diesel gå på en viltspårs kurs som Ninna på Sandens Hundskola har, hon är verkligen helt kanon!!

Har varit på teori delen och på sönadg blir det då praktiska övningar så som att lägga spåren och sedan gå dom.

Det ska bli jätte roligt och jag hoppas att Diesel tycker likadant, har ju gått några spår med Anna tidigare och då tycker jag allt att han verkat tycka om d!!

Kan i alla fall VARMT rekomendera Sandens Hundskola och Ninna, det var där vi gick PÅ valpkurs med lilleman!


Annars blir det att jobba lite i helgen då det är min helg.

 Vi får ju inte glömma att det är melodifestivalen på lördag också, jag är ju då en sån härlig schlager fantast så den tänker jag INTE missa =)


Nu e det snart dags att sussa då det varit en låång dag, men sitter här helt själv och undrar vart mina killar är, fick bara ett sms av fidde där det stod att han och lilleman var ute på bus och att dom kommer hem sen...ja dom är för söta!!!


Sov gott alla goa

// en trött karin

 
 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

22 februari 2008 17:28

Vad spännande det låter med spår. Jag "Molly" har också provat på det med stor förtjusning.
Vi brukar åka förbi Ucklum ganska ofta när vi ska till vårat hus på Tjörn
Nospussar från cavvetjejerna

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Bindy

Bindy

22 februari 2008 19:20

Hei, Diesel.

Du var virkelig en stilig go`ing:-)
Håper du får en bra helg.
Klem fra Bindy og matte

http://Bindy.blogg.no

 
Nicole & Casper

Nicole & Casper

23 februari 2008 00:12

Hej på er! Gud vad roligt att ni hittat till vår hemsida! Vad roligt att ni har en blogg, den ska vi spara och vi kommer självklart kika in här ofta. :-) Diesel är en riktig goding. Han är kanonfin efter trimningen! Hoppas ni får en riktigt härlig helg! Många hälsningar från oss!

http://www.freewebs.com/cockercasper

 
Ingen bild

mamma

23 februari 2008 10:02

Vad fin han blev, Lilleman.
Han kommer säkert att tycka om att spåra.
Det behöver han eftersom han är så livlig.
Du får komma förbi så att jag får pussa på honom .

 
Helena H

Helena H

26 februari 2008 15:05

Men hallå vilken riktig snygging disel är !!!

Helena H

http://www.hagstromberga.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 17 september 2008 21:07

Oj vad det var länge sen vi skrev här nu.....*skäms på mig*...   Hela sommaren har sprungit förbi oss med storm steg, har ju haft en kanon sommar iår som man absolut inte får klaga över. Känns som att det inte hänt något nytt alls sen sist men det  h...

Av Karin - 4 maj 2008 21:12

Ja så var det snart måndag igen.. Hoppas ni alla haft en härlig helg och att valborg/1 maj vart trevligt!! Jag själv har jobbat faktiskt..blev en lång körare med det gick fint ändå...   I onsdags så åkte jag o lilleman upp till delsjön för att träffa...

Av Karin - 29 april 2008 22:40

  Tror minsann att våren här, lr jag vet att den e d!!! För när björkarna slår ut då vet man att d e vår =) Dessa dagarna har varit super sköna ju, visst d har blåst väldigt mycket men vindarna har vart varma o sköna ju...SUPER HÄRLIGT!!   Husbygget ...

Av Karin - 24 april 2008 20:50

Hej alla glada....   Fyyyyyyy va länge sen jag skrev här inne, d va värst!!! Har nästan gått en månad nu och jag sitter o funderar på vad som har hänt under denna tiden...antagligen inte så mkt eftersom att jag inte uppdaterat =)   Har inte varit myc...

SOL

Av Karin - 29 mars 2008 18:03

Ja vart har solen tagit vägen???? Gjorde iof inget att det regnade idag för min del, vill bara ha bort snön...HELT onödigt att den kom enligt min åskit!!!   Var länge sen jag uppdaterade här insåg jag....har vart mycket som vanligt..(dålig ursäkt).. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards