Alla inlägg under april 2008

Av Karin - 29 april 2008 22:40


Tror minsann att våren här, lr jag vet att den e d!!!

För när björkarna slår ut då vet man att d e vår =)

Dessa dagarna har varit super sköna ju, visst d har blåst väldigt mycket men vindarna har vart varma o sköna ju...SUPER HÄRLIGT!!


Husbygget går framåt sakta men säkert, känns som man kommer vara 10 kg lättare när vi e klara...

Jsg hjälper till så gott jag kan och så här mycket har jag aldrig någonsin skyfflat sten,jord lr grus i HELA mitt liv.....

Ingen sa att det var lätt att bygga hus..men roligt e d!!!


I lördags kom i alla fall therese och Terra ner, vi han göra en kortis me uppletar rutan i skogen och det gick bra..men lilleman vill ju inte alltid komma me sakerna o jag måste bli bättre på att öva detta me han oxå!!!


Söndagen var så trist väder att jag tänkte att d inte alls skulle gå o spåra men d va uppehåll på eftermiddagen när Anna och Signe kom så d var tur!!

Gick ett bra spår med 2 skarpa vinklar med lilleman och han klara detta galant....matte gjorde en miss med att trassla in sig med linan men han brydde sig inte mycket om d utan sökte upp spåret igen som om inget hade hänt...han e så dutti min prins!!

Lika kul som alltid var det att få träffa anna oxå....vi måste ut o spåra snart igen...(tack igen förklövarna)...


Nu är det tisdag kväll o dags att sussa strax...

I morgon skall vi träffa therese och twix vid delsjön för en go promenad med lite träning och fika...Mysigt ska d bli...hoppas på gott väder!!!


Natti natti alla goa

//K&D 

Av Karin - 24 april 2008 20:50

Hej alla glada....


Fyyyyyyy va länge sen jag skrev här inne, d va värst!!!

Har nästan gått en månad nu och jag sitter o funderar på vad som har hänt under denna tiden...antagligen inte så mkt eftersom att jag inte uppdaterat =)


Har inte varit mycket Diesel tid utöver den vanliga tiden jag lägger på honom =(

Har jobbat, börjat bygga hus och jobbat lite till....


Min lille prins har varit lite destruktiv här hemma den senaste tiden...hittat på massa roliga hyss som matte och husse inte alls tyckt varit roliga....stackarn har inte haft d lätt!!

Jag brukar ju ninte jobba dagtid + att han brukar få följa me mig till jobbet...men så har det inte varit denna veckan när han fått vara hemma själv när jag jobbat på dagarna..så då måste han ju visa vad han tycker om detta!!!

Har gått spår o aktiverat honom på kvällarna men det har inte hjälpt...vad gör man då?????

 Nu är det ju endast denna veckan jag jobbar dag så det är ju bara morgondagen kvar för detta..men imon skall han få vara i en kompost galler hage när jag inte e hemma....orkar inte sitta på jobbet och oroa mig för vad han hittar på!!!


I helgen blir det lite av varje för på lördag blir det lite diverse träning med min super duktiga therese och på söndag ska vi spåra med anna och diesels mamma signe...blir en rolig helg!!!


Denna helgen är jag som sagt ledig och då skall det ju såklart bli regn..=(

Men det har i alla fall varit flera underbara kvällar denna veckan...så gott att våren är här =)


Ha en go helg allihopa!!

//karin & Diesel

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards