Direktlänk till inlägg 29 mars 2008

SOL

Av Karin - 29 mars 2008 18:03

Ja vart har solen tagit vägen????

Gjorde iof inget att det regnade idag för min del, vill bara ha bort snön...HELT onödigt att den kom enligt min åskit!!!


Var länge sen jag uppdaterade här insåg jag....har vart mycket som vanligt..(dålig ursäkt)..


Denna veckan har inneburit ganska mkt jobb faktiskt, har även hunnit med att gå en kurs som var mycket intressant!!

Hade dock inte mycket med hundar att göra men den handlade om ledarskap, väldigt bra kurs!!

Iof är jag en ju en ledare för lilleman..(försöker vara i alla fall..men han gör oftast som han själv vill) men den innebar mycket självinsikt och komunikation vilket jag kanske inte tillämpar så mycket i min  träning med diesel....han HATAR när jag tjatar på honom vilket ja gör rätt ofta..precis som min kära sambo så stänger han av så han inte hör ngt alls när jag "tjötar"...typiskt killar!!!


Idag denna goa lördag som jag är ledig har jag varit på stan me lilla mammsen, alltid trevligt!!!


Sen har jag varit så duktig att jag införskaffat blod så vi kan gå ut o spåra med "vild djuret"....d behöver han verkligen!!!

Så nu här på eftermiddagen drog vi me husse ut en sväng här i skogen bakom där vi bor, blev 2 korta spår som diesel fick gå med en gång!!

Gick väl sådär då han var lite ofokuserad och ivrig..*ovanligt*....men mitt mål var att han skulle få smaka lite blod och klöv i alla fall eftersom att det var så länge sen som vi var ute..

men nu ska vi ta oss i kragen och köra igång med detta...(Anna du ska med oxå)!!!!!


Vi var anmälda till en apoorterings kurs på 4 gånger, den skulle ha börjat idag men så fick vi ett mail om att den var inställd....och det är såååååå tråkigt tycker jag och diesel för den ville vi verkligen gå på!!

Den hade varit super bra för oss att komma på ju..men vi får hoppas på nya chanser!!!


Nu ligger han här vid mina fötter och stinker blöt hund för han är nybadad...inte roligt att duscha tycker diesel..roligare att bada i en lerpöl ju!!!!


Snart dags att laga middag här...så ha nu en fortsatt go lördag!!

//Karin och lilleman

 
 
Cavvetjejena

Cavvetjejena

29 mars 2008 18:25

Kul att ni är på G igen.
Nosbuff från Cavvetjejerna

http://cavaliersajten.bloggagartis.se

 
Cavvetjejena

Cavvetjejena

10 april 2008 10:08

Var är ni????? Saknar er här på bloggen
Kramizar Cavvetjejerna

http://cavaliersajten.bloggagartis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 17 september 2008 21:07

Oj vad det var länge sen vi skrev här nu.....*skäms på mig*...   Hela sommaren har sprungit förbi oss med storm steg, har ju haft en kanon sommar iår som man absolut inte får klaga över. Känns som att det inte hänt något nytt alls sen sist men det  h...

Av Karin - 4 maj 2008 21:12

Ja så var det snart måndag igen.. Hoppas ni alla haft en härlig helg och att valborg/1 maj vart trevligt!! Jag själv har jobbat faktiskt..blev en lång körare med det gick fint ändå...   I onsdags så åkte jag o lilleman upp till delsjön för att träffa...

Av Karin - 29 april 2008 22:40

  Tror minsann att våren här, lr jag vet att den e d!!! För när björkarna slår ut då vet man att d e vår =) Dessa dagarna har varit super sköna ju, visst d har blåst väldigt mycket men vindarna har vart varma o sköna ju...SUPER HÄRLIGT!!   Husbygget ...

Av Karin - 24 april 2008 20:50

Hej alla glada....   Fyyyyyyy va länge sen jag skrev här inne, d va värst!!! Har nästan gått en månad nu och jag sitter o funderar på vad som har hänt under denna tiden...antagligen inte så mkt eftersom att jag inte uppdaterat =)   Har inte varit myc...

Av Karin - 17 mars 2008 21:12

Ja d e jag matte karin som har varit en sjukling i flera dagar nu, usch o fy vad tråkit d har varit!!! Legat från onsdag kväll och ända till lördag i magsjuka OCH förkylning, har varit helt slut!!! Men nu får vi hoppas att vi haft vårt och att man hå...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards